Hur vi tänker...

Rörelse framåt

Det finns två sätt att betrakta en marknadsföringsbudget. 1. Den kan vara en säck pengar som ska förbrukas innan årets slut. 2. Den kan vara en resurs som möjliggör utveckling. Vi gillar nummer 2.

Alltid offert

Alla jobb offereras. Ingenting vore trevligare än att antyda att det är för att skydda kunden. I själva verket är det för att skydda oss själva mot överraskningar. Offerten betyder att allt har tänkts igenom. Det gillar vi.

Låt hjärtat vara med

Vi gillar kommunikation som inte syftar till att köra över betraktaren med teknik och smarta trix. Hellre bjuder vi in till engagemang och umgänge. Ett hjärtligt, humoristiskt anslag kan betyda mycket.

Mot kassan

Den övervägande delen av våra uppdrag handlar om att skapa försäljning. Direkt med ett taktiskt erbjudande, eller via attitydförändring. Men vi förlorar aldrig kassan ur sikte. Vi gillar att skapa lönsamhet.

Om marknadsföring

Det finns ingen anledning att krångla till det. Vi brukar säga att vägen till framgång går via tydliga mål, träffsäker målgruppsanalys, dramatiserade budskap och konsekvent genomförande. Bakgrunden bör också ägnas omsorg. Vi startar som regel med en genomgång av varumärket. Finns det en plattform säkerställer vi att vi förstått den. Annars skapar vi en aktuell plattform utifrån valda kärnvärden som blir till en trygg ledstång. Med torrt på fötterna kan vi sedan ta steget från strategi till fantasi och skapa kommunikation som tänder små lampor i mottagarnas själar.

Om samarbetet

Att välja byrå är ett roligt uppdrag och ett fint tillfälle att fundera igenom hur ni vill arbeta med marknadsföringen framöver. Är du en erfaren köpare vet du att det är i brytningen mellan det väntade och det obekväma som de bästa idéerna finns att hämta. Är du ny i rollen ber vi att få hälsa välkommen till en spännande process. När det fungerar som bäst är det ett nöje att planera och producera effektiv kommunikation. Vi hoppas att du - precis som vi - har ett öppet sinnelag och är mottagligt för nya impulser, idéer och uttryck.

0
%
kampanjplanering
0
%
webbproduktion
0
%
rådgivning
0
%
annonser, broschyrer m.m.